Monday, November 29, 2010

Kekurangan Aku

Kekuatan tidak hanya datang dari kemampuan fizikal,
tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah.

Amek dari SINI

kenapa aku sering gagal dalam DIET?
kenapa aku tak berjaya mcm org lain?
Sedangkan aku menuntut dengan cikgu yang sama..
buat exercise yang sama...
follow apa je yg org lain buat..

tapi still.. zero.. takde apa2 yang jadi..

aku rasa aku tak cukup kuat lagik..
mcm yang tuan punya blog tu cakap..
kekuatan bukan sekadar kemampuan fizikal
tapi kekuatan sebenar itu adalah
semangat yang tak pernah padam..
never give up..

itu kekurangan aku..
bercakap mmg mudah sbb bermodalkan air liur..
tapi nak membuatnya parah..
how teruk me n myself..
tak bersemangat waja dalam DIET nie.

bila org tanya 'ko x nak berubah ke?'
aku jawab 'aku nak berubah'
dia ' dah tu apsal ko tak berjaya. org lain leh je berjaya'
aku ' entahlah.. mungkin semangat aku dah luntur..'

mcm mana aku nak carik semangat?
motivasi yang hilang tah ke mana..
aku akui masalah personal aku skrg nie
byk bagi effect kat aku..
antaranya semangat meneruskan perjuangan DIET..
banyak kekangan.. aku buat yang mana buleh aje laa
aku tak leh paksa diri aku..

aku bukan peserta pertandingan kurus badan
yang akan dapat ganjaran ratus ribu USD kalu kurus..
jadi senang citer momentom tu tak ada..
hilang ke mana tah..

aku tak pernah salahkan org lain
bila diet aku gagal..
aku tak pernah cakap kaedah itu tak bagus
kaedah ini bagus.. sebab bagi aku
semuanya bagus.. cuma.. ye laa...
semangat diri aku yang kian pudar..

mengharapkan ada keajaiban akan datang
aku mahukan semangat itu..

2 comments:

  1. Ain.. jgn putus asa k.. skrg ni tak yah pk kene bediet coz nak kuskan bdan.. tapi pk kene diet utk sehat tubuh badan jer dulu.. automatic ko tak akan makan mende2 yg tidak sehat melainkan yang sehat2 belaka (disiplin)..

    Aku pun tgh cari semangat nak exercise hari2 same mcm dulu.. tp tau je la bile da abih kelas..liat sket nk work out ari2.. (masalah disiplin jugak disini wei)

    berusaha..chaiyok.. gambatte!!

    ReplyDelete
  2. akak pon ada masalah yg sama cepat frust.. skang ni dah lebih 6 bulan berat asik camtu jerr.. tensen... dah pening tak tau nak buat apa..

    ReplyDelete