Sunday, November 21, 2010

Cuti Sakit 2 Hari..

dapat surat chinta dari doktor..
mengarahkan aku tok berehat selama 2 hari..
rehat yang sungguh rehat..


al kisahnya.. semalam bangun tdo nak siap2 g kelas kak rahimah
aku terkena serangan lumpuh separuh badan secara tiba-tiba..
dari paras pinggang hingga kaki..
terasa bisa menyucuk2 di bahagian bawah pinggang..
nak ngiring tak buleh nak bangun duduk tak leh..

encik suami sgt scary okay.... dan muka dia pon cuak..
aku lagilah cuak.. x leh nak cakap apa..
dah ler bdn encik suami tu kecik aje..
mmg tak terangkat nak bantu aku..
2 jam terlantar tanpa bergerak..
mcm2 andaian dah keluar kat otak aku..
patah pinggang? lumpuh? cacat?
gosh.. sgt sgt sgt seram giler..

after 2 jam aku tenangkan diri.. aku cuba bangun lagik..
dengan cara ngiring try to get up..
yg memberi masalah adalah.. aku baring atas toto depan tv je
bukan atas katil.. so adalah sgt payah tuk bangun..
cuba banyak kali.. akhir aku berjaya bangun dengan bantuan encik suami semestinya
tapi aku xleh duduk.. mean pinggang aku x leh tampung badan..
again rebah lagi sekali.. seksanya adalah sgt menakutkan..

never give up.. jam ke 4 aku baring relax..
aku try bangun lagik.. alhamdulilah boleh.. walau pon aku x leh nak duduk..
cepat2 mandi dan bersiap..
i need a doctor now.. serius..
problem gak nak duduk dalam kete.. alamatnya..mmg berbaring je,..

masuk jumpa doktor dan dan aku kena bebel..
dia kata hujung tulang belakang aku sakit..
ada 2 kemungkinan..
1) tulang bengkak.
2) urat saraf aku tersepit dek lemak aku yg berkilo2 nie..
naik menanah telinga dgr dia bebel... yg semata mata menyalahkan kegemukan aku..
kalu dengar mmg kecik ati.. tapi apa nak buat.. dah memang aku gemok kan..
bukan aku nak sgt gemok nie...

dan tuan doktor bukan saya tak berusaha tuk kurus..
saya jaga makan..
saya buat exercise *even tak sebanyak n excellent dari org lain but i still do it..
saya kuatkan semangat.. i do everything..
but belom kehendak Yang Esa untuk kata Kun Fa Ya Kun pada saya..
i'm still maintain with my weight.. tak turun tak naik.. masih beku di situ tuan doktor..
*hanya luahan aku kat sini je laaa.. depan doktor tu aku senyap je.. tgh2 sakit nak dgr doktor nagging.. ooo sangat stress ok... seb baek dia bagi aku mc 2 hari...

so currently aku kat atas katil bertemankan cik lappy kecayangan..
what else can i do.. tadi dah buat terapi berjalan di padang 30 minit dgn encik suami..
sakit tuk setiap langkah.. tapi at least aku cuba..
ye saya cuba tuan doktor... buakn saya dok bodohkan diri melantak di atas katil nie sambil layan sakit... aarrgghhhhh... sgt stress ok..

kesimpulannya dari derita sakit nie... NO HIGH HEELS *so kena beli kasut baru since aku xde kasut yg bertapak rata... PLEASE DIET *aku tetap buat kan...and NEXT check up next week.. done.. kembali berehat.. tada..

*sgt sedey bila kita berusaha tapi kita tak berjaya... org lain dah berjaya.. tapi kita masih tertinggal keretapi.. dok diam2 muhasabah balik diri..




2 comments:

  1. Ain... bebanyak bersabar yer... me and family doakan yang terbaik utk Ain & Family...

    ReplyDelete